​​Звіт Данила Сапунова про проходження Ironman у Малайзії

Заслужений тренер України та учасник трьох останніх Олімпійських ігор Данило Сапунов вперше за 18 років у тріатлоні вирішив «зробити» повний Ironman. На наше прохання він написав звіт про те, як це було.

З самого початку проходження цієї дистанції було для мене авантюрою, як, мабуть, і для 80% спортсменів-аматорів, які приїхали подолати її. Відмінність тільки в тому, що я розумів, що не готовий, а вони завжди готові — навіть вночі розбуди і вони готові пройти Iron!

Передісторія

Вперше я задумався над проходженням Ironman після того, як підготував до нього сімох своїх учнів. Мені стало цікаво, що вони відчувають і чому так кайфують. А ще кілька разів мені дорікнули в тому, що я треную і готую хлопців до Ironman, а сам його не проходив.

Мій ITU сезон закінчувався 25 жовтня, виходячи з цього, я і обирав старт. Вибір упав на Малайзію — відмінне поєднання змагань з пляжним відпочинком для сім’ї. Зареєструвався я ще навесні, щоб не шукати потім відмазки (не готовий, навіщо воно мені потрібне?).

Після останнього ITU старту у мене було лише 3 тижні, готуватися було пізно, але й відпочивати рано, тому я вирішив зробити кілька довгих тренувань:

Інші тренування були відновлювального характеру — плавання 2 рази на тиждень для розслаблення м’язів і все. Сезон був довгий і я відчував, що відновлення вже не те, що на початку року, та й давалася взнаки втома від сезону тренувань.

В принципі, з самого зародження думки про Ironman, я хотів пройти його без особливої ​​підготовки лише завдяки своїм ITU тренуванням і 18-річній базі в триатлоні.

Ще дуже пощастило, оскільки за тиждень до Малайзії нас із дружиною запросили позмагатися у Гонконгу. Це було останнє стресове тренування — дистанція «спринт», що дало можливість краще акліматизуватися, звикнути до різниці в часі та вологої спеки. Загалом до Азії я прилетів за 9 днів до старту.

Після прильоту в Малайзію, зібравши велосипед і виїхавши на тренування, я зрозумів, що з моїм коліном щось не те. Спочатку я подумав, що коліно затерпло в літаку, а до кінця тренування вже ледве крутив педалі, біль був нестерпний. Наступного дня ситуація погіршилася — я не міг ходити і весь день провів лежачи. До старту залишалося 2 дні.

Для підстрахування написав організаторам, що травмувався та не зможу вийти на старт, на що вони відповіли, що можуть перенести мою разову ліцензію на 2016 рік, приємно!

За день до гонки я все ж таки вирішив стартувати, запасся знеболюючими таблетками і пішов на старт. Основною метою було фінішувати, не думати про час, але намагатися пройти дистанцію на рівні.

День старту

Підйом о 4:30, кава з бутербродом (хліб та джем), 30 хвилин на мопеді та о 6:20 ми на місці старту. Початок о 7:10.

Плавання

Дистанція: 2 кола по 1.9 км у 30-градусній каламутній воді. Плавання запам’яталося тим, що друге коло ми пливли разом із аматорами. Це було весело і небезпечно, бо весь час треба було дивитися, щоби не потрапити під удар брасиста.

Якоїсь миті мені стало їх шкода — вони пливуть у своєму качиному темпі, а тут купка атлетів, які кудись несуться не церемоняться, а просто підгортають під себе кожне тіло, що потрапило під гребок.

Транзитка: близько 300 м, 150 з них по піску. Зробив повільніше за всіх: вибіг із води, постояв під душем, взяв пакет із речами, сів, розсунув гелі в кишені і в тому ж спокійному темпі побіг з велосипедом до виходу з транзитної зони.

Велоетап

Велоетап був досить цікавий, з пагорбами і без довгих прямих, на яких морально важко. Набір висоти за 180 км — 1340 м, середня температура вище 30 С (під кінець дистанції 36-37 С) і безвітряно.

Хоча велотраса і була частково огороджена, але машини та мотоцикли їздили разом із нами, що іноді створювало небезпечні ситуації. Також на трасі у двох місцях була «monkey zone», тому організатори попередили, щоб спортсмени були уважними, не усміхалися і не зупинялися.

Велоетапу я боявся найбільше, бо жодного разу не їздив так багато, без зупинки й за таких погодних умов.

З першого кілометра я їхав дуже уважно, не перетискав передачу, стежив за каденсом і не піднімав пульс, знаючи, що найскладнішими будуть останні 30-40 км. Так воно й сталося — по рівному ще крутиш, а як тільки гірка, то все — хоч злазь з велосипеда і піднімайся разом із аматорами пішки.

Друга транзитка була розташована у великій виставковій залі з кондиціонерами: заїжджаєш туди і вибігати не хочеться. Пройшов її в тому ж темпі, що й першу: сів, одягнув шкарпетки, взув кросівки, запасся гелями, випив Аміно 12500, змастився вазеліном, і вперед — у найдовшу бігову подорож у своєму житті.

Біг

Організатори зробили дуже нудну бігову дистанцію вздовж аеропорту, без дерев, з пунктами харчування кожні 2 км (велика холодна ванна, питна вода, кола та ізотонік, гелі, банани та знову наприкінці холодна ванна).

З самого початку я розумів, що першу половину треба бігти дуже спокійно і марафон почнеться тільки після 30 км.

Перші 20 км обливав себе 2-3 черпаками холодної води і випивав склянку коли, до наступного пункту прибігав повністю «сухим» і повторював ту саму процедуру. Так виходило, що біг і думав не про дистанцію, а про холодну воду на наступному пункті.

Після 20 км з’їв два гелі з проміжком у 4 км і все одно на 33-34 км зрозумів, що мені настає кінець — темп падає, погляд розсіяний, ноги дерев’яні і ось тут починаються пункти ходьби пішки: водою облився, склянку води випив, колою запив, ізотонік захтовхав і гелем закусив.

Весь цей час (велосипед і біг) випивав щогодини по одній знеболювальній таблетці, бо коліно все ще боліло, але після 15 км бігу я його мало відчував через зрив нігтів на великих пальцях ніг, біль переключився на них, так що хотілося зняти кросівки і бігти босоніж.

Останні 2 км пам’ятаю погано: напевно, організм зрозумів, що невдовзі фініш, і розслабився.

Фініш перетинав з опущеними руками, вони не піднімалися, та й стрічку в руки я принципово не брав — вважаю, що фінішна стрічка тільки для переможця.

Підсумковий час: 9:15:24 і 9 місце в загальному заліку.

Після фінішу пішов у холодний басейн. Відчуття цікаві: після швидкого спринту зазвичай лежиш без сил 5-10 хвилин з серцем, що колотиться, і не можеш пересуватися, а тут просто «порожній» зі спокійно працюючим серцем, але без пороху.

Харчування під час гонки

За 15 хв до старту випив напій «до та після змагань».

Велоетап

Біг

Дуже коротке резюме

Малайзія — надзвичайно цікавий старт. Не нудний і не швидкий, для справжніх любителів тепла та сонця. Рекомендую туди їхати з сім’єю — красиві пляжі, недороге харчування і відносно недорогий переліт (з Києва до Лангаві близько 1 000$ в обидві сторони).

Читайте також: Данило Сапунов: «Тріатлон розвиває вас як універсального солдата»